פרסום לסופרמרקטים ומוצרי סופר תעשייתיים ברדיו

כל מי שמתמצא ולו במעט במה שקורה בעולם הפרסום, יודע שמדובר על שוק מאוד רותח, תחרותי וקשה. מצד  אחד, ישנם הרבה מאוד פלטפורמות לפרסום, בוודאי מאז שהאינטרנט נכנס לתחום וניתן לפרסם בגוגל וברשתות חברתיות, ומצד שני, השוק הישראלי הוא יחסית קטן, אין בו הרבה גורמים, בוודאי לא משמעותיים וחזקים. לכן כל מי שמתעסק בפרסום מחפש דרכים שונות כיצד לשכנע בעלי עסקים לפרסם אצלו.

אחת הפלטפורמות הפופולאריות ביותר לפרסום, גם היום במאה ה-21, הוא הרדיו. זה נובע מהעובדה שאנשים מבלים שעות ארוכות בכבישים, במשרד או בבית ומנצלים את הזמן בשביל להאזין לרדיו, אך זה גם נובע מהעובדה שבישראל פועלות תחנות רדיו אזוריות לצד תחנות רדיו ארציות. אותן תחנות אזוריות מאפשרות פרסום מאוד ספציפי ונקודתי עבור לקוחות מסוימים.

מי שמנצל זאת היטב, הם סופרמרקטים, רשתות שיווק מקומיות וכן חברות המייצרות ומוכרות מוצרים עבור אותם גורמים. מאחר והשוק תחרותי, בפרט כשצריך להיאבק מול רשתות שיווק בפריסה ארצית, נחשבות חזקות יותר, אזי משתלם לפרסם ברדיו ולנסות להגיע לכמה שיותר מאזינים בדרך זו.

מה וכיצד אפשר לפרסם ברדיו

בשביל שהפרסום יהיה אופטימלי, הוא חייב להיות מדויק, מקורי ויצירתי. לכן, אם למשל סופרמרקט מקומי רוצה לפרסם את עצמו ברדיו, אז הוא צריך לבחון את היתרונות שיש לו וכיצד להציג אותם. בין אם זה דרך מוצרים שהוא מוכר, מבצעים שהוא מציע, הנחות, ובין אם זה דרך העובדה שהוא משתמש באמצעים וכלים ייחודים. למשל, מקרר חלביה מומלץ אשר ניתן למצוא בו מגוון מוצרי חלב ברמה הגבוהה ביותר.

הדוגמא של מקרר חלביה מומלץ מתאים לא רק לשם פרסום סופרמרקטים כמובן, אלא גם לשם פרסום חברות ובתי עסק אשר מוכרים מוצרי סופר לתעשייה ברדיו. כך אפשר למשוך את תשומת לב של בעלי עסקים, בפרט עסקים קטנים שלא תמיד יודעים לאן ולמי לפנות בשביל לקנות מקרר חלביה מומלץ או מקררים אחרים. הפרסום ברדיו מאפשר להגיע אל קהלים גדולים בצורה נכונה.

איך יוצרים פרסום ברדיו בצורה חכמה

בשביל לפרסם ברדיו בצורה חכמה, צריך להשקיע במחקר מקדים, בשביל לדעת באילו תחנות משתלם לפרסם, באילו תוכניות, באילו שעות, וכמובן אלו פרסומות רצוי לייצר. צריך לומר הפרסום ברדיו הוא הרבה יותר זול מאשר בטלוויזיה ולכן בתי עסק רבים יעדיפו להשקיע בו, בוודאי אם מדובר בעסקים קטנים שאין להם הרבה כסף לפרסום.

לפני סיום נציין, הפרסום יכול להתנגן במשך ימים ושבועות ארוכים. אם התנאים המוצגים בפרסומת לא משתנים, אזי שאין סיבה בהכרח להימנע מכך. אך חשוב לבדוק מה התוצאות של הפרסום, מה הוא מייצר והאם באמת משתלם להמשיך ולהריץ אותו בתחנה כזו או אחרת, או שמא לפרסם מודעות פרסום אחרות.

 

 

עקבו אחרינו בפיסבוק

עקבו אחרינו ביוטיוב

עקבו אחרינו באינסטגרם